نتایج جستجو برای عبارت :

ظلمات

جهل به همراه تعصب وحشتناک ترین سلاح کشتار جمع ..
 
 
نسل ها بعد از این دو ابزار ویرانگر، تلفات می دن .. تا نسلی اصلاح بشه ..
اینجا گاهی حضور خدا رو هم نمیشه حس کرد .. گاهی خدا بنده ای رو در ظلمات ترین نقطه زمین می ذاره .. و گاه بنده ای رو در نزدیک ترین نقطه به خودش .. تفاوت ها در چی بوده؟؟؟
جهل به همراه تعصب وحشتناک ترین سلاح کشتار جمعی ..
 
 
بعد از کُنِش این دو ابزار ویرانگر، پی در پی تلفات سنگینی متحمل خواهیم شد .. تا نسل آدمی اصلاح بشه ..
 
اینجا گاهی حضور خدا رو هم نمیشه حس کرد .. گاهی خدا بنده ای رو در ظلمات ترین نقطه زمین می ذاره .. و گاه بنده ای رو در نزدیک ترین نقطه به خودش .. تفاوت ها در چی بوده؟؟؟ گاه شاید به ودیعه گذاشته شدن همین دو ابزار قدرتمند و ویرانگر در نسلی باشه .. که لازمه غبار این ظلمت از رخ بشویند و به نور برسن، و با ای
مَردم منم ، اسباب هیاهو شده ام
هرجا که نیاز بوده من رو شده ام
برجام دوپهلوی سیاست مردان
وقت ظلمات نیمه شب رو شده ام
.
کانون تمام گفتگوهای جهان
بازیچه شهر آرزوهای جهان
سربسته تر از پیام سرّی در جنگ
پیچیده چنان بگو مگو های جهان .
بسم ربی
شاید چون اولین اردوی کویریم بود جالب بود ! 
تو سکوت و ظلمات مطلق روی رمل سرد و خشک دراز کشیدن و ستاره به ستاره مسیر کهکشانو دنبال کردن! طی کردن مسیر قنات و رسیدن به آخرش و دور هم نشستن و گوش دادن صدای آب بدون هرگونه صدای اضافی ای ! اینکه از سیف قنات هم آب میریخت رو سر و رومون هم خوب بود ( اگر‌من جای اون قنات کَن بودم شاید از هر طرف ۲۰ سانت بیشتر میکندم تا بشه به صورت عرضی رد شد -_- !!!!) 
+ذاتا ملت کلاهبرداری هستیم ... به اسم سافاری(!) بچه هارو سو
مَردم منم ، اسباب هیاهو شده ام
هرجا که نیاز بوده من رو شده ام
برجام دوپهلوی سیاست مردان
وقت ظلمات نیمه شب رو شده ام
.
کانون تمام گفتگوهای جهان
بازیچه شهر آرزوهای جهان
سربسته تر از پیام سرّی در جنگ
پیچیده چنان بگو مگو های جهان .
دروغ نگو دوست من!
نگو صخره های شمالی را شبانه به دوش خواهم گرفت.
شبانه به دریا خواهم زد
نگو کوه را و جهان را به زودی جابه جا خواهم کرد،
نگو ظلمات بی راه را از پیشروی به سوی ستاره باز خواهم داشت،
نگو براندازیِ بادها در دستورِ کامل کلماتِ من است.
هیچ نگو!
فقط خم شو
بند کفشِ سمت راست ات را ببند،
عجله دارم،
اتوبوس خواهد رفت.
*سید علی صالحی
هر چه ما از اسلام دورتر شده‌ایم و پیام مبعث را کمتر مورد توجّه قرار داده‌ایم، زندگی بر ما مسلمانان - در دوره‌های مختلف - مشکلتر شده است. پیام مبعث را میشود در قرآن، در بخشهای برجسته‌ای جستجو کرد. من دو قسمت از این پیام عظیم را اشاره میکنم که ببینید چقدر برای ما مسلمانان مهم است و چطور در مقابل ما برنامه و راه قرار میدهد: یکی این پیام است که در آیاتی از قرآن، به آن اشاره شده است؛ از جمله این آیه که میفرماید: «بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم. کتا
_ این ظلمات دنیا را مشاهده می‌کنید که قدرت مادی چه گرد و غباری امروز در دنیا برپا کرده؟ عربده می‌کشند و تصمیم‌گیری می‌کنند و چه بسیار انسانهایی که در این راهها گمراه می‌شوند. پس باید مواظب بود! چقدر انسان امروز در دنیا حقانیت راههای استکباری را در دلش قبول دارد؟ همین که می‌گویند افکار عمومی غرب اینگونه گفت همین تلاشی که می‌کنند تا افکار عمومی غرب را علیه یک مفهومی و یک حقیقتی برانگیزد این برای چیست؟ 
ادامه مطلب
امام صادق ع راجع بقول خدای عزوجل 273 سوره 2 بهر که حکمت. دادند خیر بسیاری دادند و فرمود مراد بحکمت اطاعت  خدا ومعرعت امام است 12 در باره قول خدای تبارک وتعالی 123 سوره 3 ایا کسبکه مرده بود و ما اورا زنده کردیم وباو نوری دادیم که میان مردم راه رود فرمود مرده کسی است که بچیزی معرفت نداشته باشد و نوریکه با ان میان مردم راخ رود امامی است کخ از او پیروی میکند واینکه فرماید  پمانند کسی است کخ دد ظلمات باشد ونتواند از ان بدر رود کسی است که امام رانشناسد
دلواپس از نرسیدن به آینده ای که مقصد تمام گام هایی است که تا کنون پیمودم، در خود به دنبال چراغ کم فروغی میگردم که ناغافل از دستم به میان خیل علف های آرزو که در زیر پایم سبز شده بود افتاد. اینک هر چه علف ها را میکاوم پیدایش نمیکنم. ظلمات راه با وجود چراغ کم فروغ نیز غیر قابل نفوذ مینمود چه رسد به عدمش. چه کنم؟
 
الف-بایستم و تا زمان نامعلوم بگردم
ب- کور کورانه به راه ادامه دهم
 
 
#شهادت_مبارک_
سردار درخلوت خودم بودم که صدا زدی مرا... نه اینکه من خود آمده باشم... تو مرا خواندی... و راهم دادی به دنیای زیبایت... تو #سردار دل هایی.... #بی_نشانی، نشان توست.. تو نخواستی شهرت را... نخواستی دیده شدن را... و نخواستی دنیا را... تو نخواستی عزیز مردم باشی... تو خدا را خواستی و عزیز خدا بودن را... خدا خواست که نام تو را بر سر زبان ها جاری کند... خدا خواست که تو را عزیز کند... که نور باشی در ظلمات ما... و چراغ راه باشی.. #سردار_دلها باشی.. برای همه ی ماگم
هیچ بچه ای کمتر از پنج سالگی هاش رو یادش نمیمونه،مگر اتفاق وحشتناکی براش افتاده باشه و هرچی بزرگ تر بشه بیشتر اون صحنه ها تو ذهنش پر رنگ بشن.تصویر یه بچه چهار یا پنج ساله که روی تخت بیمارستان خوابیده و دارن میبرنش اتاق عمل و پدرومادرش گریه میکنن و خودش میگه توروخدا نذارین منو ببرن قول میدم شیطونی نکنم بیست و چند ساله که همه اش جلوی چشمامه.
من رو اونقدر مطب دکترای مختلف برده بودن که من از بیمارستان و پزشک و آمپول و قرص و هرچیزی که تو این حیطه بو
«پاسخ سؤالات مسابقه» برنامه 98/08/23
 
 
 
«سؤالات مسابقه»
 
 سوالات مسابقه درسهایی از قرآن ۲۳.۸.۹۸
 
1- به چه دلیل عقل به تنهایی برای سعادت بشر کافی نیست؟
 
 
1) پشیمانی از گذشته
2) وقوع طلاق در زندگی
3) هردو مورد ✅
 
 
 
 
2- آیه اول سوره ابراهیم به کدام ماموریت رسول خدا اشاره دارد؟
 
 
1) خروج جامعه از ظلمات به نور 
2) اقامه قسط و عدل در جامعه
3) تزکیه و تعلیم اهل ایمان
 
 
 
 
3- آیه 103 سوره توبه به کدام مسئولیت رسول خدا اشاره دارد؟
 
 
1) اقامه نماز
2) اخذ زکا
«پاسخ سؤالات مسابقه» برنامه 98/08/23
 
 
 
«سؤالات مسابقه»
 
 سوالات مسابقه درسهایی از قرآن ۲۳.۸.۹۸
 
1- به چه دلیل عقل به تنهایی برای سعادت بشر کافی نیست؟
 
 
1) پشیمانی از گذشته
2) وقوع طلاق در زندگی
3) هردو مورد ✅
 
 
 
 
2- آیه اول سوره ابراهیم به کدام ماموریت رسول خدا اشاره دارد؟
 
 
1) خروج جامعه از ظلمات به نور 
2) اقامه قسط و عدل در جامعه
3) تزکیه و تعلیم اهل ایمان
 
 
 
 
3- آیه 103 سوره توبه به کدام مسئولیت رسول خدا اشاره دارد؟
 
 
1) اقامه نماز
2) اخذ زکا
دیشب نصفه شب، گل پسر، مامان مامان گویان اومد تو اتاقمون.
بلند شدم بغلش کردم که یهو مشاهده کردیم یک سوسک سیاه گنده روی توریِ پنجره نشسته!
اونم به طرفِ ما! تخت ما زیر پنجره است..
تنها کاری که تو ظلمات شب به فکرمون رسید، این بود که سریع پنجره رو ببندیم.
این شد که الآن یک روز تمامه که جناب سوسک بین توری و شیشه‌ی پنجره می‌چرخه و بالا و پایین میره...
وااای که احساس میکنم زندگیم سوسک‌زده شده. هیچ‌وقت تا حالا اینقدر نزدیک یک سوسک زندگی نکردم...
دارم فکر
ســــزاوار مـــــــرد نیست!
ما را تمام لذت هستی به جستجوستدر پشت چارچرخه ای فرسودهکسی خطی نوشته بود:” من گشته ام، نبود!تو دیگر نگرد، نیست ”این آیه ملال در من هزار مرتبه تکرار گشت و گشتچشمم برای این همه سرگشتگی گریست…چون دوست در برابر خود می نشاندمشتا عرصه بگوی و مگوی می کشاندمشدر جستجوی آبی حیات؟در بیکران این ظلمات آیا؟در آرزوی رحم؟ عدالت؟دنبال عشق؟دوست؟ما نیز گشته ایم!
ادامه مطلب
چهل سال پیش!ایران ما شبیه به خورشیدی بود پر از گرما و نور و گهگاهی دچار خورشیدگرفتگی میشد.
هجوم آوردند و گفتند این درست نیست .خیلی گرم است خیلی روشن است اصلا نباید بگیرد و تاریک شود باید به جایش ماه را بیاوریم که نه سوزان است و نه پر حرارت .بهانه های توخالی آوردند..و ما مردم جاهل که خوشی زیر  دلمان زده بود از صحبت های الوانشان به وجد آمدیم...از خورشید دل بریدیم... او هم دید ما ناسپاسیم خودش را دریغ کرد و چمدانش را بست و رفت..
خورشید را راندیم و ماه
این همه تبلیغ دین در جامعه هست اما فساد هم هر روز داره گسترده تر می شود. تبلیغ دین کم نیست، بالااخره در صدا و سیما هست، در مجلات در کتاب ها. شما اگر قبل از انقلاب را ملاحظه بفرمایید یک مجله مکتب اسلام بود خب این چاپ می شد، نبود دیگه همین یک مجله مذهبی بود ما هم چشمون به این بود که کی بیاید این مجله، انواع دیگر مجلات بود اما مذهبی همین یک دانه بود، این آخرها یک نسل نو هم شروع شد به چاپ شدن خیلی دیر. ... الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی کتاب های دینی مج
این همه تبلیغ دین در جامعه هست اما فساد هم هر روز داره گسترده تر می شود. تبلیغ دین کم نیست، بالااخره در صدا و سیما هست، در مجلات در کتاب ها. شما اگر قبل از انقلاب را ملاحظه بفرمایید یک مجله مکتب اسلام بود خب این چاپ می شد، نبود دیگه همین یک مجله مذهبی بود ما هم چشممون به این بود که کی بیاید این مجله، انواع دیگر مجلات بود اما مذهبی همین یک دانه بود، این آخرها یک نسل نو هم شروع شد به چاپ شدن خیلی دیر. ... الحمدالله بعد از انقلاب اسلامی کتاب های دینی م
یگانه ریسمان نجات
علّامه آیت الله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه:
خدا کند که پیوسته انسان در تحت ولایت محمّد و آل محمّد باشد که هر چه هست در این ولایت است،
ریسمان متّصل بین انسان و خداست، اگر یک سر این ریسمان به دست انسان باشد، آنها انسان را از حضیض ناسوت و أسفل سافلین به اوج لاهوت میرسانند،
و گرنه انسان در چاه طبع و نفس امّاره گرفتار، و شیاطین انسان را به ظلمات و بدبختى مى‏کشانند و به هزاران گرفتارى که هر کدام از دیگرى خراب
دیده ای؟ هر که وارد یک خانه ای تاریک شود. فانوس به همراه دارددنبال  نوری میگردد و آن را روشن میکند..و به روزنه های خانه روشنی ارزانی می دارد...زمانی که در زندگی ام گشتی، دل من کلبه ای محقر و تاریکی بود و تو همچون فانوس  !آمدی و روشنایی ای از جنس امید به دلم بخشیدیو تزریق جانی دوباره ب جانم...با گرمای وجودت کور سوی شعله ی قلبم را شعله ور کردی....دیده ای ؟نابینایی که میخواهد از خیابانی عبور کند . ساعتها کنار جاده ب انتظار صدایی از تردد قلیل ماشین هاس
سال ۹۲-۹۳ بود که جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه ما برگزار می‌شد. در یکی از جلسات دانشجو‌ها اعتراض کردند که شب‌ها، فضای دانشگاه خیلی تاریک است و چشم چشم را نمی‌بیند. معاون داشنگاه هم شروع کرد به جواب دادن که سال فلان در دانشگاه فلان که از دانشگاه‌های به نام است، ظلمات کامل بود لامپ که هیچ، روشنایی مهتاب هم نبود و اینجا وضعیت خیلی خوب است و جوری روشن است که انگار در حد استادیوم نیوکمپ پروژکتور دارد. وسط همین حرف‌ها یکی از بچه‌های اصفهانی هم ن
آرام‌آرام فرو می‌ریزد و آهسته‌آهسته جذب جان می‌شود. به یکباره نیست، که به یکبارگی جان به هدر دادن است. عشق نخست به نرمی آغوش می‌گشاید، و آنگاه از آتش‌هاش گریزی نیست. عشق، آرام سوختن است.
نخست شعله‌ها نرم‌اند و گرم‌اند و پذیرا، و آنگاه توفناک. این توفناکی را گریزی نیست. آن فراق را گریزی نبود، این وصال را گریزی نیست. این هم‌آغوشی و در آغوش خموشی و ناله در جان زدن و به رضا اشک ریختن را گریزی نیست. 
از رفتن گریزی نیست. هیچ جا خانه‌ی روح نیست ج
ناگهان او دیگر نتوانست ببیند. ترسیده بود. پزشک هم نتوانست چرایی ندیدن او را تشخیص دهد. وامانده بود در سیاهی مطلق. کم‌کم این سیاهی به خانه‌ی چشم خیلی‌ها رسوخ کرد و خیلی‌ها ناگهان نتوانستند ببینند. حکومت ترسید. همه‌ی نابیناها را در بین دیوارهایی قرنطینه کرد و نزدیکان بینای آن‌ها را هم بین دیوارهای دیگری حبس کرد؛ چون این کوریِ شایع شده در شهر، مشکوک بود به مسری بودن.
عده‌ای از نابیناها به جان هم افتادند، مردند. با نابیناها از طرف بیناها بدر
نگاه قرآن کریم به حالت کسانی که از خداوند و دین غافل هستند و همین‌طور روز تا شب و شب تا روز در فکر سیر کردن شکم و پر کردن حساب‌ و یا جبران کردن ضرر‌های مالی خود هستند را به مردگی و مرده بودن تشبیه می‌کند و آن‌ها را مثل مردگان متحرّکی می‌بیند که در هزارتوی دنیا و مشکلات دور می‌زنند و نمی‌توانند راه خروج از این مشکلات را پیدا کنند.«أَ وَ مَنْ کانَ مَیْتاً فَأَحْیَیْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یَمْشی‏ بِهِ فِی النَّاسِ کَمَنْ مَثَلُهُ فِ
آرام‌آرام فرو می‌ریزد و آهسته‌آهسته جذب جان می‌شود. به یکباره نیست، که به یکبارگی جان به هدر دادن است. عشق نخست به نرمی آغوش می‌گشاید، و آنگاه از آتش‌هاش گریزی نیست. عشق، آرام سوختن است.

نخست شعله‌ها نرم‌اند و گرم‌اند و پذیرا، و آنگاه توفناک. این توفناکی را گریزی نیست. آن فراق را گریزی نبود، این وصال را گریزی نیست. این هم‌آغوشی و در آغوش خموشی و ناله در جان زدن و به رضا اشک ریختن را گریزی نیست. 

از رفتن گریزی نیست. هیچ جا خانه‌ی روح نیست
طبق روایات پیامبر خاتم (ص) یک شب با جبرائیل از مکه به بیت المقدس و از اونجا به بهشت و جهنم با وسعتی غیرقابل تصور و سپس به ملاقات با خدا میره (که همه به این امر معتقدیم). 
داستان کامل شب معراج رو همه دوستان بهتر از من میدونن. 
طبق گفته بزرگان گذشته چراغ آینده ست.
یه استاد داشتیم پروفسور فیزیک کوانتوم بود  نقل می‌کرد که وقتی ماجرای شب معراج رو برای انیشتین تعریف میکنن بسیار شگفت زده میشه و میگه هزار وسیصد سال پیش نسبی بودن زمان رو پیامبر شما مطرح
#حدیث_مهدوی
امیر المومنین(ع)
... یا قوم هذا ابان ورود کل موهود و دنو من طلعه ما لا تعرفون، الاوان من ادرکها منا یسری فی ظلمات هذه الفتن بسراح منیر، و یحذوا فیها علی مثال الصالحین، لیحل ربقا، و یعتق فیها رقا، و یصدع شعبا و یشعب صدعا، فی ستره عن الناس، لا یبصر القائف اثره، و لو تابع نظره...
ای مردم اکنون هنگام فرا رسیدن فتنه هایی است که به شما وعده داده شده، و نزدیک است برخورد با رویدادهایی که حقیقت آن بر شما ناشناخته و مبهم خواهد بود. دانسته باشید
این چند روز به خیلی چیز ها فکر کردم ؛ خیلی . اما زمانی برای ثبت کردن اون ها نداشتم . میدونین من ارزوهام رو خرد کردم و به قسمت های خیلی کوچیکی تقسیم کردم که بتونم کم کم اون ها رو انجام بدم . و فکر میکنم تو این زمان چند تا از اونها رو انتخاب کردم و دارم انجام میدم . مثلا من پیاده روی های طولانی رو دوست دارم و مسیر نیم ساعته دانشگاه تا خوابگاهم رو پیدا میرم و اجازه بدین بگم در طول یک روز بیشتر از هفت بار مورد آزار کلامی قرار گرفتم و داشتم فکرمیکردم در
پایه هفتم  درس چهرم صفحه۵۲  آسمان شب
انشا در مورد اسمان شب
مقدمه: همان طور که همه می دانیم ما چهار فصل داریم که آسمان شب در هر فصل زیبای خاصی دارد. زیبایی بکر و نابی که تنها با دیدن آن عظمت خلقت خداوند به ما یادآوری می شود و ما تنها در مقابل این شگفتی می توانیم زیر لب شکر بگوییم.
تنه انشا: شب یعنی فرورفتن دنیا و زمین در هاله ایی از سیاهی و ظلمات. اما سیاهی که نه ترسی دارد و نه وحشتی. بلکه ماهی زیبا و درخشان همراه با نور ستاره های چشمک زن دارد که گوی
مولوی
اگر یکی را ک دوستش داری از دست بدهی، بخشی از وجودت همراه با او از دست می رود. مانند خانه ای متروکه اسیر تنهایی ای تلخ می شوی. ناقص می مانی.
خلأ محبوب از دست رفته را همچون رازی، درونت حفظ می کنی. چنان زخمی است ک با گذشت زمان، هر قدر هم طولانی، باز تسکین نمی یابد. 
چنان زخمی است ک حتی زمانی ک خوب شود، باز خون چکان است. 
گمان می کنی دیگر هیچ گاه نخواهی خندید. سبک نخواهی شد. زندگی ات ب کورمال کورمال رفتن در تاریکی شبیه می شود؛ بی آنکه پیش رویت را ب
پرسش  کاربر عزیز: « یک مرد »
*************************
.
چرا شیعه انقدر داره رو ولایت مانور میده، حتی از توحید بیشتر داره به ولایت بها میده؟؟
 مگر بار معنایی ولی و ولایت چیه؟
از زبان عربی چه معانی و تعابیری براش وجود داره که اینطور دارن ازش استفاده میکنن؟؟

این موضوع اصلی من نیست، سوال من اینه  چه مقاماتی رو برای امامان شیعه تعریف میکنین؟؟ 
ایشون چه جایگاهی دارن و چرا؟؟
مقام عصمت رو همین طور مشخص بشه چه دلیلی وجود داره امامی که اساسا امکان ظهور امامتش ن
 بسم الله الرحمن الرحیم

 انتخاب سوره و درس 1: شروع مغرب. اگر به همان
نسبت که نماز مغرب و نافله اش طول میکشد، طولش بدهی، میتوانی به سلامت از آن بگذری.
خواندن نماز غفیله در این بازه، برای رفع غفلتهایی که کار را طول میدهد و ول میشود،
بسیار موثر است. اگر از این مرحله نگذری، به مرحله عشا وارد میشوی بدون اینکه مغرب
را خوانده باشی و ممکن است هر دو قضا شوند. از عوارض ماندن در این مرحله، کسالت
است.
 درس 2 (اوامر و نواهی): شروع عشاء، تاریکی و
ظلمات... شروع دو
از
سخنان آن حضرت علیه السّلام است که قائم مقام خطبه مى‏باشد
و
کلمات این فصل خلاصه و گزیده از گفتار طولانى است که آن بزرگوار بعد از واقعه
نهروان فرموده و در آن شرح حال خود را از زمان وفات حضرت رسول تا آن زمان بیان
فرموده است:
(1) براى یارى دین اسلام قیام کردم هنگامیکه مسلمین ضعیف و ناتوان بودند، و خود را
آشکار نمودم آنگاه که ایشان (از عجز و ناتوانى) سر در گریبان بودند و (در مسائل
دین) گویا شدم وقتى که آنان
وا ماندند، و بنور خدا (از ظلمات جهل) گذشتم (
سلام بر شهیدانغریبان شهرهای سوت و کور
خبری آمد که دلمان را شاد کرد، یوسفی بعد از سی و یک سال به دیدار یعقوب چشمانمان می آید، میخواستم خود را آماده دیدارش کنم. میخواستم خانه دلم را آب و جارو بزنم تا قدوم نورانیش تاریکخانه دلم را نورانی کندکی میرسد؟کسی باخبر نیستناگهان خبری بدستم رسید که متحیرم کرد، امروز صبح مسافر مصر ما وارد شد!!!پس چرا کسی خبر دار نشد؟حتی خانواده اش هم دیر رسیدند! هرکسی دیگری را مقصر می داند و...و برای اینکه اشتباهشان را جبرا
سلام بر شهیدان، غریبان شهرهای سوت و کورخبری آمد که دلمان را شاد کرد، یوسفی بعد از سی و یک سال به دیدار یعقوب چشمانمان می آید، میخواستم خود را آماده دیدارش کنم. میخواستم خانه دلم را آب و جارو بزنم تا قدوم نورانیش تاریکخانه دلم را نورانی کندکی میرسد؟کسی باخبر نیستناگهان خبری بدستم رسید که متحیرم کرد، امروز صبح مسافر مصر ما وارد شد!!!پس چرا کسی خبر دار نشد؟حتی خانواده اش هم دیر رسیدند! هرکسی دیگری را مقصر می داند و...و برای اینکه اشتباهشان را جبر
رسول خدا صلی‌الله علیه
و آله به‌عنوان طبیبی مهربان از سوی خدا مبعوث شده‌اند تا انسان‌ها را از ظلمات و غفلت‌ها
بیرون بیاورند و با تشخیص ریشه این بیماری‌های باطنی، درصدد درمان آن‌ها برآید.

 
بهترین توصیف پیامبر صلی‌الله
علیه و آله در این رابطه را حضرت علی علیه‌السلام بیان می‌کنند. در آنجا که می‌فرمایند:

 
طَبِیبٌ دَوَّارٌ
بِطِبِّهِ‏ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ‏ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ‏ یَضَعُ ذَلِکَ
حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ مِن
آیه ای از قرآن کریم که اگر قساوت قلب به منتهی درجه ی خودش نرسیده باشد ملحدین را به سجده وا میدارد.
 بارهای بار شاهد این بوده ایم که خداناباوران وقتی با اشاره ای علمی در قرآن مواجه می شوند می گویند حضرت محمد این آیه را از دانشمندان پیش از خود کپی کرده است و با این حرف ها از پذیرش الهی بودن قرآن سرباز می زنند . اما اگر اشاره علمی ای را در آیه ای به آنها نشان دهیم که هیچ کس قبل از قرآن تا آن زمان در آن رابطه سخنی نگفته باشد به نظر می رسد هیچ بهانه ای ب
مواد سخت و محکمی رو که با چگالی نه چندان زیادی اطرافشو فرا گرفتن، به سختی کنار میزنه. باید بیشتر تلاش کنه. باید به اون نور مذکور برسه. مذکور.به امید اون نور زنده ست اصلا. نوری که خیلی آنتایمه، خیلی منظم. 
بیشتر زور میزنه بیشتر تلاش میکنه. اما روند تکامل خودش رو تو این جریان حس نمیکنه.
کم کم دیگه حالش از این محیط اطرافش به هم میخوره. از این ظلمات... خیلی وقتا جا میزنه، تو تاریکی غرق میشه. تو خنکی خاک اطراف، که اتفاقا خیلی خوب بهش ساخته.
کم کم احساس ض
منظور از «سراج منیر» بودن پیامبر(ص)
منظور از اینکه «پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) سراج منیر است» چیست؟
«سراج منیر» بودن پیامبر(ص) با توجه به این که «سراج» به معنى «چراغ» و «منیر» به معنى «نور افشان» است اشاره به معجزات و دلائل حقانیت و نشانه هاى صدق دعوت پیامبر(ص) است. تعبیر سراج منیر در مورد پیامبر(صلى الله علیه وآله) در آیه 46 سوره «احزاب» آمده است. خداوند مى فرماید: (ما تو را دعوت کننده به سوى اللّه به فرمان او قرار دادیم، و هم چراغ رو
قدیمی‌ترین اثر تاریخی خطه‌ی گیلان در بقعه‌ی چهارپادشاهان شهر لاهیجان قرار دارد. صندوق مرقد سید خور کیا اثری از برای سال ۶۴۷ هجری قمری است. خود بقعه‌ی چهارپادشاهان از آن دیدنی‌های خیال‌انگیز است. مدفن چهار نسل از خاندان کیا که روزگاری فرمانروای لاهیجان و حومه بودند؛ در قرن‌های ۶ و ۷ هجری که گیلان و خطه‌ی شمال صعب‌العبور بود. معماری مسجد چهارپادشاهان حس غریبی دارد. در یک روز بارانی کوچه‌ی پشتی بقعه هم برای خودش داستانی است.روبه‌روی بق
و عشق را 
کنار تیرک راه بند
تازیانه می زنند
عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد...
روزگار غریبی است نازنین...
آنکه بر در می کوبد شباهنگام
به کشتن چراغ آمده است 
نور را در پستوی خانه نهان باید کرد... شاملو
 
آه اگر آزادی سرودی می خواند
کوچک
همچون گلوگاه پرنده ای
هیچ کجا دیواری فرو ریخته برجای نمی ماند
سالیان بسیاری نمی بایست
دریافتی را
که هر ویرانه نشان از غیاب انسانی است ...  شاملو
 
به پرواز
شک کرده بودم
به هنگامی که شانه هایم
از توان سنگین بال
خمی
برای
شناخت مفهوم «حوزه انقلابی» ابتدا باید نسبت به دو مفهوم «حوزه» و «انقلاب اسلامی»
شناخت پیدا کرد.
حوزه
علمیه نهادی است که در دوران غیبت امام، حلقه اتصال مومنان با اهل بیت بوده و
پیشران علمی و عملی دینداری و دینداران محسوب می شود. به ویژه اینکه با وجود شرایط
و نیازهای نوپدید، متناسب با هر عصر جوابگوی مسائل و مراجعات مردم بوده است.
حوزه
های علمیه به منظور شناخت، تبیین و پاسداری از اسلام تاسیس شده اند و تحقق بخش
فلسفه بعثت انبیا هستند. از ای
 
رسول خدا صلی الله و علیه وآله می فرمایند :« مَثَلُ أَهْلِ بَیْتِی کَمَثَلِ سَفِینَةِ نُوحٍ مَنْ رَکِبَهَا نَجَا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا هَلَکَ‏» بحار الأنوار ‏23،ص:124
 
چنانکه کشتی حضرت نوح مایه نجات بشریت شد ، هرکسی که بخواهد از غرق شدن در دریای متلاطم دنیا و آلودگی هایش نجات پیدا کند باید سوار کشتی نجات امام حسین شود هر کس سوار بر این کشتی نشود در امواج دریای متلاطم حوادث و ناملایمات روزگار غرق خواهدشد « من تخلف عنها هلک»
در منابع رو
ایمان
به‌عنوان سرمایه‌ای گران‌بها برای انسان است که مؤمن در پرتو آن، مسیر مستقیم حق
را از گمراهی تشخیص می‌دهد.
 
خداوند
در قرآن کریم این نور را موهبتی می‌داند که در پرتو آن مسیر درست زندگی را تشخیص
دهد.
أَ وَ مَنْ
کانَ مَیْتاً فَأَحْیَیْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یَمْشی‏ بِهِ فِی النَّاسِ کَمَنْ
مَثَلُهُ فِی الظُّلُماتِ لَیْسَ بِخارِجٍ مِنْها[1]
آیا کسى
که مرده بود، سپس او را زنده کردیم و نورى برایش قرار دادیم که با آن در میان مردم
را
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">


 
باید اِستاد و فرود آمدبر آستانِ دری که کوبه ندارد،چرا که اگر به‌گاه آمده‌باشی دربان به انتظارِ توست واگر بی‌گاهبه درکوفتن‌ات پاسخی نمی‌آید.
 
کوتاه است در،پس آن به
ما به حیث ژانرشناسی در نمایش زنده در گیر کمبودهای با اهمیت هستیم و این مساله دست و پاگیری است که مارا از تولید و ارائه شکل‌های گوناگون بازمی‌دارد . در حالی‌که در دوران معاصر مخاطبان می بایست بنابر ضرورت‌ها و نیازها در تالارهای نمایشی این گونه‌های تئاتری را نیز ببینند و ضمن لذت بردن از آن‌ها به تاءمل واداشته شوند . نمایش «تسلا» که در رابطه «نیکولا تسلا» دانشمند و اختراع کننده بزرگ صربی‌الاصل اهل آمریکاست یک کدام از ا
فتنه ای که سردمداران فرقه ضاله در ایران ایجاد کردند به جایی نرسید و نه تنها در بین مردم مسلمان با اقبال مواجه نشد بلکه از همان ابتدا صفوف مسلمانان با وابستگان به فرقه ضاله بهائیت کاملا متمایز و جدا گردید.
رهپویان هدایت: سردمداران فرقه ضاله بهائیت که از
هشیاری مردم ایران در مواجهه با خود رنجیده خاطر بودند با اظهار سخنان تحقیر آمیز
در مورد ایرانیان سعی در عقده گشایی داشتند.

عبد بها با حقد و نفرتی که از ایرانیان دارد می
نویسد:

"اگر ایرانیان گو
 
 
 
نقد نمایش ننه مده آبی‌شک یکی ازغافل‌گیری‌های سی‌ وهشتمین فستیوال نمایش زنده فجر را می‌توان اجرای «ننه مده‌آ» از فسا دانست . نمایشی نابهنگام که گویی عملکرد داراست سرگذشت مشترک زنان سرکوب‌شده عالم را توشه دیگر با فرمی نو قصه نماید . یوسف شکوهی در جایگاه مولف و آژمان بیژنی‌نسب در موضع کارگردان , با تلفیق هم اکنون ‌وهوای ایلیاتی زیست‌جهان عشایر قشقایی با اثرها دوران‌سازی زیرا «مده‌آ» و «ننه دلاور» , بر این نکته
آخرین تلاش‌هایم برای قدم زدن همراه با کسی در یک عصر پاییزی، بی‌نتیجه ماند. یک روز مانده بود که پاییز تمام شود. تنها فرصتم بود. شاید شنبه که 1 دی می‌شد هم هوا هنوز پاییزی بود و می‌شد قدم زد؛ اما خب، پاییز نبود. وسواس فکری مانع از تجربه‌ای دل‌انگیزی می‌شد. دوست داشتم ساعت 3 عصر پاییزی که آفتاب کم رمق است خیابان طالقانی را قدم بزنیم. دوست داشتم توی فاصله‌ی کوتاه درِ قدس دانشگاه تا خیابان وصال، به جز صدای پاهای خودم، صدای کسی دیگر را هم بشنوم. ب
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 معنادهی اعداد رکعات به جایگاه و کارکرد هر نماز
یکی از مولفه‌های تمایزدهنده
نمازهای یومیه، تفاوت آن‌ها در تعداد رکعات است.
به طور کلی اعداد زوج، خاصیت تثیبت‌کنندگی
و اعداد فرد خاصیت ارتقادهندگی به رتبه بالاتر را دارند.
در دستگاه برنامه‌ریزی بر مبنای
اوقات پنجگانه، سیر از وقت مغرب شروع شده و به وقت عصر خاتمه می‌یابد که با پایان
عصر یک روز، غروب ظاهر شده و به مغرب روز دیگر وارد می‌شویم.
در این سیر، شروع با نماز مغ
وی اطراف لیسانس و ارشد و دکتری داستان را در دانشگاه رازی کرمانشاه گذرانده است و در حال حاضر چند سالی می شود که بی حرکت تهران و مشغول تدریس در مدرسه هایپایتخت است. آقا جعفر عزیزی ۴ کتاب ادبیات دارد. «چشمان تو شناسنامه من است» ۱۳۸۰، «پشت این غزل مردی است از همیشه عاشق تر» ۱۳۸۸، «بیا به پنجره ای رو بوسیله ماه فکر کنیم» ۱۳۹۱ و «فیل غمگینی که بی هندوستان افتاده است» ۱۳۹۷ از وی منتشر شده است. در دنباله گفت وگوی همشهری را با این شاعر بخوانید.   شاعر پ
در
تمام 114 سورۀ قرآن کریم آیاتی دربارۀ عظمت قرآن این سرچشمۀ همۀ علوم و
کتاب اخلاق و عرفان و فقه و قرآن آمده است که خیلی از آیات چند بار تکرار
شده است و تکرار آیه نشانۀ اهمیت آن است اما برای رعایت اختصار در این بخش
به همین چند آیه اکتفا می کنیم .   1- « ذلک االکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین » (بقره ،1) ؛ این کتابی است که شکی آن نیست و راهنمای متقین است .
  2- « و ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی
عبدنا فاتو بسورة من مثله وادعو شهداءکم من دون الله ان کنتم صادقی
قرآن از قول خود قرآن
در تمام 114 سورۀ قرآن کریم آیاتی دربارۀ عظمت قرآن این سرچشمۀ همۀ علوم و کتاب اخلاق و عرفان و فقه و قرآن آمده است که خیلی از آیات چند بار تکرار شده است و تکرار آیه نشانۀ اهمیت آن است اما برای رعایت اختصار در این بخش به همین چند آیه اکتفا می کنیم .   1- « ذلک االکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین » (بقره ،1) ؛ این کتابی است که شکی آن نیست و راهنمای متقین است .
  2- « و ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتو بسورة من مثله وادعو شهداءکم من دون
تاروپود
هستی شعر فارسی را گویا با انتظار آمیخته اند و این ترکیب تاثیرگذار در جای جای
ادبیات منظوم هزار وصد ساله فارسی حضوری چشمگیر دارد و با حیات مردم توامان
گشته  است . گاه انتظار خویش را در این
ابیات نظامی گنجوی جلوه گر می سازد
ای
مدنی برقع و مکی نقاب                         پرده نشین چند بود آفتاب

منتظران
را به لب آمد نفس                            ای زتو فریاد به فریاد رس

و گاه
در کلام حافظ شیرازی متجلی می شود

ای
پادشه خوبان داد از
دکتر حمید پارسانیا استاد مبرز فلسفه صدرایی و نظریه‌پرداز اندیشه اجتماعی اسلام، کتاب «انواع و ادوار روشنفکری» را با نگاه به «روشنفکری حوزوی» نگاشته است. اگر چنان من، خواننده‌ی جوان این کتاب بوده و از سوء‌منظری تاریخی به مفهوم روشنفکری، تابع آثار مؤلفانی چون آل‌احمد برخوردار باشید، ترکیب «روشنفکری حوزوی» را محل تأمل قرار داده و شاید همراه من به این سؤالات بی‌اندیشیدید؛ که مؤلف چرا از چنین ترکیبی استفاده کرده است؟ آیا آن را مذموم دانست
 
غم و حزن در کتب صوفیه  و عرفا حکایتی دیگر دارد . در باره غم گفته اند که غم ،غلبات احوال معشوق بر عاشق است و یا حالتی است که عاشق در مقابل هجوم خیال معشوق دارد . 
خوشا وقت شوریدگان غمش 
اگر زخم بیند اگر مرهمش 
عشق پیش از آنکه بجائی در آید ، حزن را می فرستد تا جایش را تمییز کند .چنانکه در کتاب  " مونس العشاق " سهروردی آمده است که : 
" حزن وکیل در عشق است .زیرا ،حزن و اندوه و غم می توانند سینه و آئینه دل را صاف کنند . " 
ناصحم گفت بجز غم چه هنر دارد عشق 
گ
تذکری درباره ایه اکمال
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» (3 مائده)
خداوند در این آیۀ منزله بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرموده:
امروز – غدیر- دین شما را برایتان کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم
و راضی شدم که اسلام برای شما دین باشد.
از آیات منزله در غدیر آیه اکمال دین و اتمام نعمت از سوی خداست که پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خطبۀ غدیر تلاوت فرمود.
منابع تسنّن روایات نزول این آیه در ماجرای غدیر و ف
۱-«به دوچرخه‌سواران تازه‌کار در کوچه و خیابان توجه کنید: با هم درباره‌ی مسیرها، منظره‌ها و آب و هوا بحث می‌کنند یا در سکوت رکاب می‌زنند و هرگز،‌ تقریبا هرگز از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. رفتاری که آن‌ها به نمایش می‌گذارند درست مخالف صحنه‌های معمولی است که ما امروزه به طور روزمره در هر کافه‌ای شاهد آن هستیم: صحنه‌ای که در آن دو نفر را سر یک میز می‌بینیم که با مخاطب نامرئی خود در حال گفت‌وگو هستند. خیابان‌ها، کافه‌ها، متروها و اتو
تذکری درباره ایه اکمال
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» (3 مائده)
خداوند در این آیۀ منزله بر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرموده:
امروز – غدیر- دین شما را برایتان کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم
و راضی شدم که اسلام برای شما دین باشد.
از آیات منزله در غدیر آیه اکمال دین و اتمام نعمت از سوی خداست که پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خطبۀ غدیر تلاوت فرمود.
منابع تسنّن روایات نزول این آیه در ماجرای غدیر و ف
۱-«به دوچرخه‌سواران تازه‌کار در کوچه و خیابان توجه کنید: با هم درباره‌ی مسیرها، منظره‌ها و آب و هوا بحث می‌کنند یا در سکوت رکاب می‌زنند و هرگز،‌ تقریبا هرگز از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. رفتاری که آن‌ها به نمایش می‌گذارند درست مخالف صحنه‌های معمولی است که ما امروزه به طور روزمره در هر کافه‌ای شاهد آن هستیم: صحنه‌ای که در آن دو نفر را سر یک میز می‌بینیم که با مخاطب نامرئی خود در حال گفت‌وگو هستند. خیابان‌ها، کافه‌ها، متروها و اتو
بسم الله الرحمان الرحیم
 * تعذیب یا تهذیب ! 
☜..... 
اشاره : 
درمطالعهء برخی کتب باموضوع "دفاع مقدس" و معرفی "شهداء" ؛ مطالبی با محوریت روش "خودسازی و تهذیب نفس" بعضی شهدای والامقام ؛ از قول دوستان و نزدیکان و گاهی با واسطه های متعدد؛ نقل می شود ؛ از آنجا که محتمل است این روشها و "سلوک" در"معاتبه و معاقبهءنفس" ؛ سلیقه ای و شخصی باشد؛ با امعان نظر به اینکه مخاطبین این کتابها؛ مخصوصا"جوانان عزیز؛ مستعد تاثیرپذیری هستند و در مسئلهء مهم "مرابطه با نفس"
بیست و یک سوره از یکصدو چهارده سوره قرآن ، با قسم آغاز می شود 
-تماشا کردن ، قابلیت حیرت انگیزی است که در طی آن و با پیمودن طریقی سخت ، انسان قادر خواهد بود که ماهیت غائی همه موجودات را درک کند . اگر انسان به این مرحله از ادراک برسد ،دیگر هیچ چهره ای برایش آشنا نخواهد بود . چرا که در آن هنگام ، همه چیز حادثه ای تازه و بیسابقه است .جهان باور نکردنی است . این جاست که نظر باز همه  چیز را هیچ می بیند و جهان را دود می انگارد . 
عطار نیشابوری می فرماید : 
د
معنای موفقیت
تعریف موفقیت به اندازه ای روشن و بدون ابهام است که از هر شخصی سؤال شود، بی درنگ خواهد گفت: موفقیت عبارت است از: رسیدن به هدف یا اهداف مورد نظر.
امام علی (ع) می فرمایند: «توفیق از جاذبه های پروردگار است».(1) بر این اساس، می توان هر عملی را که باعث رشد انسان به سوی کمال مطلق شود، موفقیت نامید؛ چنان چه وقتی از امام صادق در باره آیه «و ما توفیقی الاّ بالله»(2) سؤال شد، فرمودند: «هنگامی که انسان طاعتی را که خداوند به آن دستور داده است انجام
بنام خدا
ماه رجب، آغاز پرفضیلت‌ترین سه ماه سال است(رجب، شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایی در میان دیگر ماه‌های سال‌برخوردارند. گو این که این ماه، حتی در جاهلیت نیز مورد احترام زیادی بوده ‌و آن را حرام می‌نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع می‌دانستند. و چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‌ها بر زمین گذاشته می‌شد،آن را «اصم‌» نیز نام‌گذاری کرده‌اند.رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در فضیلت این ماه چنین می
بإسمک الأعظم
ماه رجب، آغاز پرفضیلت‌ترین سه ماه سال است(رجب، شعبان و رمضان) که هر سه ماه از مقام والایی در میان دیگر ماه‌های سال‌برخوردارند. گو این که این ماه، حتی در جاهلیت نیز مورد احترام زیادی بوده ‌و آن را حرام می‌نامیدند زیرا جنگ و کارزار را نیز در این ماه ناروا و ممنوع می‌دانستند. و چون به احترام ماه رجب، تمام سلاح‌ها بر زمین گذاشته می‌شد،آن را «اصم‌» نیز نام‌گذاری کرده‌اند.رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در فضیلت این ماه چن
 
پسرکی درون آیینه ی تَرَک خورده و مات ، خیره به من مبهوت ماند ، پس از مرگ پدر مرغ عشق درون قفس دیگر نخواند ، همین پسرک خیس و مغرور بود که به من پیشنهادی بی عقلانه داد، و من نیز سراسر احساس ، مجذوب طرز نگرشش بودم ، بی آنکه منطق را در نظر بگیرم چشم و گوش بسته پذیرفتم ، و او نیز همراهم آمده بود و با کمی فاصله در جایی از همان اطراف ، پنهانی ناظر بود و بی وقفه زیر گوشم میگفت: تردید نکن ، اسارت پرنده ی عاشق پیشه در قفس زنگارزده گناهی ست که به سرشت پاکمان
ننگ است سایه را ز من و همرهی من

 

گه زان به پیش می‌رود و گاه از قفا


در لرزه هم‌چو بحرم و در ناله هم‌چو رود

 

درعجز چون نسیمم و در ضعف چون صبا


بی‌خواب چون ستاره و بیمار چون هلال

 

دمسرد چون صباح و سیه بخت چون مسا


سرگشته هم‌چو آبم و آواره همچو باد

 

لت‌خواره هم‌چوخاکم و گردنده چون هوا


انجم ز آتش دل من می‌برد فروغ

 

گردون ز آب دیده به رویم کند شنا


اکنون به دردمندی من نیست هیچ کس

 

اکنون به نامرادی من نیست هیچ جا


می‌سازدم زمانه ناساز
iran_Adab va Nashr dasstani .   

                                  حواشی پیرامون  وزارت اارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید  و اثری بنام  «نیلیا» 
                             
 
       
 
تکنیک های داستان نویسی جدید در غرب، در ادبیات داستانی امروز ایران نیز تأثیر چشم گیری داشته است. نمودهای تکنیک های مدرن را می توان در داستان های کوتاه منتشر شده در چند سال اخیر یافت. از جمله ظهور روزنه ی باریکه ای از نور در ظلمات خفقان کلیشه های پرتکرار داستان نویسی خلاق کشورمان که با
اشعار زیر از قصاید سید قطب الدین حسین میرحاج گنابادی متخلص به آنسی می باشد. وی از شاعران و مشاهیر شهرستان گناباد است. آنسی این بیت ها  را در مدح رسول اکرم (ص) سروده است که در مجموعه جنگ اشعار آمده است.


تا کی ز دورِ چرخ در این دیر دیرپا

     

باشد به سانِ دایره نی سر مرا نه پا


سوراخ گشته است ز گرداب سینه‌ام

 

در موج بحرِ حادثه بیگانه ز آشنا


کس را هوای صحبت من نیست در جهان

 

چون رعد در فغانم و چون ابر در بکا


ننگ است سایه را ز من و همرهی من

 

گ
 
خلیل
هنگامی که انسان به تنگنا و بحران دچار می شود ازخود می پرسد عیب کارهایم چه بود؟
اولین نکاتی که بخاطرش می آید دخالت مشاوره و یا رفاقت با برخی از افراد. ووابستگی اش با برخی ازمکانها ووابزارها و اعلام و...است
درآن زمان که اندیشه اش درحال بازیابی خطاها واشتباهاتش هرروزنه ای را می کاود، می گوید: ای وای کاش این دلبستگی ورفاقت بین ما نبود.
رفاقت با افرادی که بوی سلامت وکرامت وفطرت نمی دهند؛ افراد بخیل. نادان. خودفریب ومغرور . شهرت طلب. شهوت پرست
 پسرک را میشناختم ،  از زمان های قدیم او را به یاد دارم ، او نیز هم سن و سال من است .  در کودکی او را کمتر میدیدم ، زیرا قدم به بلندی آینه ی دیواری نبود ، اما از زمانی که صورتم ریش و سبیل را شناخت ، همواره با پسرک  هنگام اصلاح صورتمان رو در رو میشدم. گاه در بوتیک، و هنگام خرید ،او نیز هم قواره ی من است اما اعتراف میدارم که واقعا از او خوشم می اید ، زیرا سرحد کمال است و به عبارتی یک جنتلمن تمام عیار. ولی همواره خواهرم میگفت که شما ، مغرور و خودشیفته ا

تبلیغات

محل تبلیغات شما
موسسه خیریه سگال

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زابل ومکان های آن را بشناسیم مجالی برای تسهیم دانش و تجربیات :)) سازمان سنجش چشم پزشکی به فروشگاه ایرانی بیا تو کالا خوش آمدید اخبار دنیای دیجیتال جعبه فناوری علوم و معارف اسلامی نوشته های من