نتایج جستجو برای عبارت :

قالوا سلاماً

کلام قدرت عجیبی داره .. اگه هنوز در کلام و سخن گفتنت تقوا نداری .. آرامش هم نداری .. یکم بیشتر هم از خدا دورتری ..!!
حال خوب و بد ما آدما، بخش زیادیش به خاطر، کلام و سخنیه که ابراز می کنیم 
کاش حال حرفهامون خوب بشه
ساده
بدون تکلف
با اخلاص 
بی آلایش 
عاقلانه و نه زیرکانه 
لطیف نه تند و خشن
بلیغ و رسا نه با طعنه و سرزنش
به اشارت نه با بی حیایی
نرم نه خشمگین
پرمغز نه بیهوده و لهو 
ذکر باشه نه غفلت 
بی غبار آمده‌ام پیش تو آیینه شوم
تا خودت را به تماشا بگذارم بروم
تا رسیدن به قرار ازلی راهی نیست
پا اگر بر سر دنیا بگذارم، بروم
سهم من از همه عشق همین شد که گلی
گوشه‌ی خاطره‌هایت بگذارم، بروم
پ.ن؛
هر چه خواستم حرفم گفتنی نبود، انگار برای این بخش از احساسات کلامی نساخته‌اند یا به قول فرشتگان "قالوا ماذا قال ربکم، قالوا الحق"
مدح تو کی با سخن کامل شود
وحی باید بر قلم نازل شود
《همیشه حرف دلم با تو نیمه تمام گذشت...》
بسم الله الرحمن الرحیم
1= جهت آمرزش و شفاعت 142 بار یس بگوید
2= جهت زیادی نعمت هر روز صد بار : والقران الحکیم
3= به دیوان و مصروع 131 بار بگو: انک لمن المرسلین
4= جهت دوستی با الله 100 بار بگو: علی صراط مستقیم
5= جهت تسخیر ملوک تا 40 روز بگو: تنزیل العزیز الرحیم
6= جهت خوف از دشمن بگو وهمراه داشته باش: لتنذر قوما ما انذر آبائهم فهم غافلون
7=جهت تنهایی و خوف 100 بار بگو: لقد حق القول علی اکثرهم فهم لا یومنون
8= جهت تسخیر نقش انگشتر کن: انا جعلنا فی اعناقهم اغلالا ف
وإذا قیل لهم لا تفسدوافی الارض قالوا إنما نحن مصلحون، ألا إنهم هم المفسدون و لکن لایشعرون، وإذا قیل لهم آمنوا کما آمن الناس قالوا أنؤمن کما آمن السفهاء ألا إنهم هم السفهاء و لکن لایعلمون.»  سوره بقره، آیات ۱۱، ۱۲، ۱۳ • وچون به آنان گفته شود در زمین فساد مکنید گویند: ما همین اصلاح کننده‌ایم آگاه باشید که آنان همین مفسدند و لیکن نمی‌فهمند. و چون به آنان گفته شود ایمان آورید چنانکه مردم ایمان آورده‌اند گویند: آیا ایمان آوریم چنانکه نابخردا
Quran /hw قرآن 
 
کلید :
 
2mazfHRvxne0tkD-rBriQeHAfl5jc14VFOZkUFrmAqs
 
 
use Alt+Enter some times for best  performance
برای بالا بردن کارایی کلید ترکیبی  Alt+Enter را چند بار به کار برید .
 
ما به کسی هیچگونه تعهدی ندادیم و با شرط و شروط وارد مذاکره شدیم و چون شرایط محقق نشد خود را به فنا ندادیم .
شد شد نشد که نشد .
اما کسانی هستند که قول هایی می دهند و در نهایت کلی ضرر می زنند و دست آخر هم طلبکارانه باز هم گردن نمی گیرند و باز هم آسیب می رسانند و با نفوذی که دارند قانون هم از آنها حمایت می کند .
در مواجهه با حرفهای بی منطق و رفتار آدمای نادان و کم عقل،قرآن منطق قشنگی داره.
میفرماید که و "اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما"
وقتی کسی با نادانی با اونها (عبادالرحمن:بندگان خدای مهربان) حرف میزنه یا رفتار زننده ای میکنه، با بزرگواری و بی اعتنایی ازش دور میشن.
سلام در این آیه به معنی خداحافظی و ترک کردنه، البته نه با جسارت و درشتی و پرخاش، بلکه با سلامت نفس و آرامش.
پس وقتی پستت به آدم بی شعور و ناجوری خورد، انقدر خودتو زجر نده، انقد خودخوری ن
خاک در قنبرم، حیدری ام حیدریریزه خور این درم، حیدری ام حیدریرزق به دستان اوست، ساقی و صاحبْ سبوستمست میِ کوثرم، حیدری ام حیدریاز دم قالوا بلىٰ، با کرم مرتضیفاطمه شد مادرم، حیدری ام حیدریاصلِ اصول خداست ، نفسِ رسول خداستشیعه ی پیغمبرم، حیدری ام حیدریبه چه مبارک شده، با خط خوش حک شدهبر روی انگشترم، حیدری ام حیدریمِهر علی منجلی است، حجت سید علی استپشتِ سر رهبرم، حیدری ام حیدریهرکه بپرسد مرا، کیست تو را ناخدا؟نام علی می برم، حیدری ام حیدریرا
 دور جالب لیبرالها:اگر رای نیاورند: تقلب شده استاگر رای بیاورند: علی رغم تقلب باز ما پیروز شدیم!
اگر مذاکرات نتیجه دهد: ما زبان دنیا را بلدیماگر نتیجه ندهد: دلواپسان لجوجند و نمی گذارند!
اگر رهبر حمایتشان کند: این تصمیم رهبر بود نه ما!اگر رهبر حمایت نکند: نمیگذارند کار کنیم!!!
 
قرآن زیبا میفرماید:
فاذا جائتهم الحسنه قالوا لنا هذه! و ان تصبهم سیئه یطیروا بموسی!! (اعراف۱۳۱)هرگاه خیر به آنها میرسد می گویند از خوبی خودمان است وهرگاه مشکلی به وجود م
بسم‌ الله الرحمن الرحیم قال الله تبارک و تعالی اعوذ‌ بالله من الشیطان الرجیم‌ و اذا اصابتهم‌ مصیبه‌ قالوا‌ انا لله و انا الیه راجعون 
برادر بزرگوارم‌ جناب آقای محمد گلدوست اعلی الله مقام‌ الشریف:
سلام‌ علیکم؛
مصیبت‌ وارده(درگذشت پدر پزرگوارتان) موجب‌ تاثر خاطر گردید.
اینجانب‌ این مصیبت‌ را به شما و خانواده تسلیت‌ عرض می نمایم.
از خداوند متعال برای مرحوم‌ رحمت‌ و مغفرت‌ و برای خانواده صبر مسئلت‌ دارم.
۲۲اسفند۹۸- سیدمحمدجواد حسی
 
#حدیث_مهدوی 
امام جواد(ع)
«انها ستکون حیرة، لوعین لهذا الامر وقت لقست القلوب  و لرجع عامة الناس عن الاسلام. و لکن قالوا: ما اسرعه! و ما اقربه! تألفا لقلوب الناس، و تقریبا للفرج».
«به راستی سرگردانی خواهد بود. اگر برای این امر وقتی تعیین می شد دل‌ها را قساوت می گرفت و همگی از اسلام برمی گشتند، ولی چون تعیین نشده، می گویند: چه زود است؟ وه چه نزدیک است؟ و بدینگونه دل‌ها اُنس می گیرد و آرامش می یابد و فرج نزدیک می شود».
یوم الخلاص/ ص215
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
 
عالَم ذَر چیست؟
عالَم ذَر یا عالم اَلَسْت یا عالم قالوا بَلیٰ یکی از جهان‌های آفرینش است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده. بنا بر عقیده اندیشمندان اسلامی، این عالم مربوط به دوران پیش از خلقت آدم و یا همزمان با خل
#حدیث_مهدوی
امام جواد(ع)
«انها ستکون حیرة، لوعین لهذا الامر وقت لقست القلوب  و لرجع عامة الناس عن الاسلام. و لکن قالوا: ما اسرعه! و ما اقربه! تألفا لقلوب الناس، و تقریبا للفرج».
«به راستی سرگردانی خواهد بود. اگر برای این امر وقتی تعیین می شد دل‌ها را قساوت می گرفت و همگی از اسلام برمی گشتند، ولی چون تعیین نشده، می گویند: چه زود است؟ وه چه نزدیک است؟ و بدینگونه دل‌ها اُنس می گیرد و آرامش می یابد و فرج نزدیک می شود».
یوم الخلاص/ ص215
 
عالم ذر مربوط به دوران پیش از خلقت انسان است. عالمی که برخی می‌گویند همه انسان‌ها در آن حضور داشته اند و برخی دیگر می‌گویند همه آنچه که قرار است برای آدمی اتفاق بیفتد به وی نشان داده شده است، اما واقعا عالم ذر چه عالمی است؟!
 
 
ادامه مطلب
سنت خدا بر این است که اگر سنگی را به هوا بیندازی دوباره بر می گردد به زمین.سنت خدا بر این است که آتش به بالا برود؛ سنگ بیاید به طرف زمین.اینها سنتهای خدا هستند؛ یعنی قواعدی هستند که خداوند این قواعد را برای ما قرار داده. اینها سنتهای خدا هستند در زمین. ما تماماً داریم در سنتهای الهی حرکت می کنیم؛ سنت خدا این است که این چراغ نور بدهد. سنت خدا این است که این ستون، سقف را نگهداری کند. اینها سنت هستند علت نیستند.آیا علیت در عالم جاری است یا سنت در عال
«واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون»
و چون به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید گویند، ما همین اصلاح کننده‌ایم.  
«الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون»
آگاه باشید که آنان همان مفسدانند ولکن نمی‌فهمند.بقره: ۱۱، ۱۲، ۱۳ 

• پس اصل این‌که قرآن می‌گوید: «واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض»، وقتی به آن‌ها گفته شود در زمین فساد نکنید، خود این تعبیر حاکی از این است که قرآن آن‌ها را مفسد می‌داند، چون اگر آن‌ها را مفسد نمی‌دانست ن
♦️بسم الله الرحمن الرحیم 
إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقامو
جام جهانی، فوتبال،  شور، هیجان، برد، پیروزی، جام 2018، روسیه، همه وهمه ای اینها شده دغدغه امروز ما لحظه به لحظه  تمام رویارویی ها و حواشی اش ، امروز جامعه ایرانی، مسولین و بعضی خواص با جام جهانی فوتبال می خوابند و بیدار می شوند. 
اما در #یمن خواب و بیدار شدن ها  شور، هیجان، برد، پیروزی،جام2018 و شادی و شعف در چه حدی اس؟؟ ، به چه رنگی است؟؟ به چه طعمی است؟؟ خبر میدهن
تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
وصایت امیر المومنین علیه السلام آخرین واجب الهی
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال عمر بن أذینة: قالوا جمیعا غیر أبی الجارود - وقال أبو جعفر علیه السلام: وكانت الفریضة تنزل بعد الفریضة الأخرى وكانت الولایة آخر الفرائض، فأنزل الله عز وجل " الیوم أكملت لكم دینكم وأتممت علیكم نعمتی " قال أبو جعفر علیه السلام: یقول الله عز وجل: لا انزل علیكم بعد هذه فریضة، قد أكملت لكم الفرائض.
امام باقر علیه السلام فرمودند: واجبات یكى از پس دی
Quran /hw قرآن 
 
کلید :
 
2mazfHRvxne0tkD-rBriQeHAfl5jc14VFOZkUFrmAqs
 
 
use Alt+Enter some times for best  performance
برای بالا بردن کارایی کلید ترکیبی  Alt+Enter را چند بار به کار برید .
 
ما به کسی هیچگونه تعهدی ندادیم و با شرط و شروط وارد مذاکره شدیم و چون شرایط محقق نشد خود را به فنا ندادیم .
شد شد نشد که نشد .
اما کسانی هستند که قول هایی می دهند و در نهایت کلی ضرر می زنند و دست آخر هم طلبکارانه باز هم گردن نمی گیرند و باز هم آسیب می رسانند و با نفوذی که دارند قانون هم از آنها حمایت می کند .
پیامبر اکرم(ص):
أَلا اُنَبِّئُکُم بِخیارِکُم؟ قالوا: بَلى یا رَسولَ اللّه . قالَ: أَحسَنُکُم أخلاقا المُوَطِّئون اَکنافا، الَّذینَ یَألِفونَ ویُؤلَفونَ؛
آیا شما را از بهترین افرادتان خبر ندهم؟ عرض کردند: چرا، اى رسول خدا. حضرت فرمودند: خوش اخلاق ترین شما، آنان که نرمخو و بى آزارند، با دیگران انس میگیرند و دیگران نیز با آنان انس و الفت مى گیرند.
(غررالحکم، ج6، ص441، ح10926)
شهید مطهری
خدای متعال دوست می ‌دارد مردمی را که وقتی در جمع دیگران می ‌ن
مناقب و شخصیت والای امام سجاد علیه السلام در کلام یعقوبی
یعقوبی مورخ نامی در تاریخ خود چنین می‌نویسد:
وكان أفضل الناس وأشدهم عبادة وكان یسمى زین العابدین وكان یسمى أیضا ذا الثفنات لما كان فی وجهه من أثر السجود وكان یصلی فی الیوم واللیلة ألف ركعة ولما غسل وجد على كتفیه جلب كجلب البعیر فقیل لأهله ما هذه الآثار قالوا من حمله للطعام فی اللیل یدور به على منازل الفقراء. قال سعید بن المسیب ما رأیت قط أفضل من علی بن الحسین.
او برترین مردم زمانش بود
Quran /hw قرآن 
 
کلید :
 
2mazfHRvxne0tkD-rBriQeHAfl5jc14VFOZkUFrmAqs
 
 
use Alt+Enter some times for best  performance
برای بالا بردن کارایی کلید ترکیبی  Alt+Enter را چند بار به کار برید .
 
ما به کسی هیچگونه تعهدی ندادیم و با شرط و شروط وارد مذاکره شدیم و چون شرایط محقق نشد خود را به فنا ندادیم .
شد شد نشد که نشد .
اما کسانی هستند که قول هایی می دهند و در نهایت کلی ضرر می زنند و دست آخر هم طلبکارانه باز هم گردن نمی گیرند و باز هم آسیب می رسانند و با نفوذی که دارند قانون هم از آنها حمایت می کند .
تواتر حدیث غدیر در کلام خواجه نصیر الدین طوسی و علامه حلی
علامه حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
قال: و لحدیث الغدیر المتواتر. 
أقول: هذا دلیل آخر على إمامة علی ع و تقریره أن النبی صلى الله علیه و آله قال فی غدیر خم و قد رجع من حجة الوداع معاشر المسلمین أ لست أولى بكم من أنفسكم قالوا بلى قال صلى الله علیه و آله من كنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله. و قد نقل المسلمون كافة هذا الحدیث نقلا متواترا .
او (
***
الإمام علیّ علیه‏السلام ـ فِی الحِکَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : یَجِبُ عَلَیکَ أن تُشفِقَ عَلى وَلَدِکَ أکثَرَ مِن إشفاقِهِ عَلَیکَ .
امام على علیه‏السلام ـ در حکمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : بر تو واجب است که به فرزندت بیش از مهربانى‏اش به تو ، مهربانى کنى 
***
المستدرک على الصحیحین عن أبی موسى الأشعری :إنَّ رَسول اللّه ِ صلى الله علیه و آله قال : لَن تُؤمِنوا حَتّى تَحابّوا . أفَلا أدُلُّکُم عَلى ما تَحابّوا عَلَیهِ ؟ قالوا : بَلى یا رَسول ال
المزاح عند اهل السنة

المزاح بین الحلال والحرام
من ذا الذی یرید أن تکون الحیاة کلها عابسة مقطبة الجبین؟ وإذا کان هناک من یریدها کذلک، فمن الذی یطیقها ویرضاها؟ إن الحیاة بغیر مزاح عبء ثقیل قلَّ من یتحمله، ومن هنا قالوا: المزاح فاکهة المجالس.    
فما حقیقة المزاح؟ وما مدى حاجتنا إلیه؟ وما موقف الإسلام منه؟ وهل فی ذلک صور عملیة من العصور الإسلامیة الأولى؟ هذا ما سیتضح فیما یلی:
ادامه مطلب
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
 هوالعزیز
... تا رسیدم به این آیه؛
خذالعفو
وامر بالعرف
واعرض عن الجاهلین  / اعراف199
عفو و گذشت را برگیر
به نیکی فراخوان
واز نادانان رویگردان باش
-اگر کسی این توصیه ی خدا را روش زندگیش کند در دل همه ی مردم جا می گیرد. و زندگیش آسان می شود.
بیشترین
سختی ما این است که با همه بر سرهر چیزی می جنگیم و برای کلمات مفت دیگران
جز به جز ستیزه می کنیم. و لحظات گران بهای مان را برایش هدرمی دهیم .
 برای
کسی که نمی خواهد لجاجتش را کنار بگذارد ،اصرار به فهماندن و
قالوا تاللهِ تَفتؤا یوسف
گویند مرا گریه بس است بر یوسف خویش
مرا از گریه منعم می کنند.
آه ک خون باید گریست
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
حَتّی تَکون حرضاً
جان خواهی داد تو ای یعقوب
چنین محزون چرایی؟
مگر یوسف که بوده است؟
مگر یوسف چه کرده است؟
کاینچنین تو را تسخیر کرده است؟
تو از یوسف چه دیدی؟
کاینچنین دل داده ای؟
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
أو تَکوُنَ مِنَ الهالِکین
هلاک خواهی شد ای یعقوب

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
پ.ن:
بگذار ب پایش جان دهم
برای یوسف جان ندهی 
جان به چه می ارزد
قالوا تاللهِ تَفتؤا یوسف
گویند مرا گریه بس است بر یوسف خویش
مرا از گریه منعم می کنند.
آه ک خون باید گریست
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
حَتّی تَکون حرضاً
جان خواهی داد تو ای یعقوب
چنین محزون چرایی؟
مگر یوسف که بوده است؟
مگر یوسف چه کرده است؟
کاینچنین تو را تسخیر کرده است؟
تو از یوسف چه دیدی؟
کاینچنین دل داده ای؟
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
أو تَکوُنَ مِنَ الهالِکین
هلاک خواهی شد ای یعقوب

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
پ.ن:
بگذار ب پایش جان دهم
برای یوسف جان ندهی 
جان به چه می ارزد
سلاماً علی من حاربَوا الّیل و عِند الصّباح بالاکفانِ قد عادوا
‏سلام بر آنان که شبانگاهان می‌جنگندو صبح دم، با کفن باز می‌گردند !
#سردار_دلها♡
 
مالک اگر کوه بود؛ کوهی عظیم و بزرگ بود و اگر سنگ بود؛ سنگی سخت بودبخدا سوگند مرگ تو ای مالک؛جهانی را ویران و جهانی را شاد می‌سازد
[خطبه امیرالمومنین بعد از شنیدن خبر شهادت مالک]#قاسم_سلیمانی#شهادتت_مبارک_سردار
#انتقام_سخت
 
یاقوت های سرخ ،زمین تکه تکه سرخانگار از درخت بیوفتد انار ها ...
#برای_دست_
***
الإمام علیّ علیه‏السلام ـ فِی الحِکَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : یَجِبُ عَلَیکَ أن تُشفِقَ عَلى وَلَدِکَ أکثَرَ مِن إشفاقِهِ عَلَیکَ .
امام على علیه‏السلام ـ در حکمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : بر تو واجب است که به فرزندت بیش از مهربانى‏اش به تو ، مهربانى کنى 
***
المستدرک على الصحیحین عن أبی موسى الأشعری :إنَّ رَسول اللّه ِ صلى الله علیه و آله قال : لَن تُؤمِنوا حَتّى تَحابّوا . أفَلا أدُلُّکُم عَلى ما تَحابّوا عَلَیهِ ؟ قالوا : بَلى یا رَسول ال
ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ النحل: ١٢٥
 
 
٨ ـ وحدثنا جماعة عن الشیخ المفید أبی علی الحسن بن علی الطوسی، وعن الشریف أبی الفضل المنتهى بن أبی زید بن کیابکی الحسینی ، وعن الشیخ الأمین أبی عبد الله محمد بن شهریار الخازن ، وعن الشیخ الجلیل ابن شهرآشوب ، عن المقرئ عبد
علت ملقب شدن امام علی بن موسی علیهما السلام به رضا
رضا نامی که خداوند برای امام رضا علیه السلام برگزید
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۱- حدثنا أبی ومحمد بن بن المتوكل ومحمد بن على بن ماجیلویه وأحمد بن على بن إبراهیم بن هاشم والحسین بن تاتانه وأحمد بن زیاد بن جعفر الهمدانی وبن إبراهیم بن هشام المكتب وعلى بن عبد الله الوراق رضى الله عنهم قالوا: حدثنا على بن بن هاشم عن أبیه عن أحمد بن محمد بن أبی نصر البزنطى قال: قلت لابی جعفر محمد بن عل
از بهانه های منکران معاد این است که به پیامبر صلّی اللّه علیه و آله می گفتند: قالوا ائتُوا باَّبائنا اگر خداوند مردگان را زنده می کند پس تو همین الآن پدران ما را زنده کن ! و یا می گفتند: فَاتوا بِاَّبائنا اِن کنتم صادقِین اگر شما راست می گویید که قیامتی هست ، پس پدران ما را زنده نمایید! انسان اگر بنای لجاجت نداشته باشد همین خواب و بیداری خود و بهار و پائیز درختان برای قبول کردن معاد کافی است و اگر بنای لجاجت داشته باشد بر فرض پدرش هم زنده شود ، م
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشیخ فى مجالسه باسناده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) باسناده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
بسم الله الرحمن الرحیم
حدودا هفته پیش همین موقع بود. خیلی خیلی هول توی دلم بود. مسئولیت کار تحقیقاتی اصفهان با منه، مواد اولیه ی داروها تهیه شده بود و همه چیز اماده اجرا، اما خیلی هول داشتم. حس میکردم کاملا دست تنهام و همه ی کارها رو باید خودم یک تنه انجام بدم. جدنعزا گرفته بودم. یه سری کارها مثل حضور توی بیمارستان و ویزیت مریض رو هم به هرکسی نمیشد سپرد. گفتم بذار یکم با امیرسجاد حرف ب نم ببینم چی میشه. بهش جریان و گفتم تا فقط یکم تخلیه بشم حداقل
سر در گریبان تفکر و تعمق و تدبر فرو برده بودم ؛ ب مسائلی می اندیشیدم.
مطابق معمول ب اعماق آرامش بخش عالم قرآن کشیده شدم؛ و این آیه مرا ب سوی خود جلب و جذب کرد:
.

{ لقد کفر الّذین قالوا إنّ اللهَ هو المسیحُ بن مریم قل فمن یملِکُ من الله شیئاً إن أرادَ أن یُهلِک المسیحُ بن مریم وَ أُمَّهُ وَ مَن فی الأرض جمیعاً و لله ملکُ السّموات و الأرض و ما بینهما یخلُقُ ما یشاءُ واللهُ علی کلّ شیءٍ قدیرٌ }

.
ب تحقیق کفر ورزیدند آنها ک گفتند: همانا الله، همان مسی
نزول آیه اکمال بعد از قضیه غدیرخم و بیعت عمر با امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت)
 
خداوند در آیه سوم سوره مائده می‌فرماید: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَرَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دینا.» (امروز، دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم‏.) روایاتی در منابع اهل تسنن با سند صحیح وجود دارد و نشان می‌دهد که این آیه بعد از اتمام خطبه
 
                                      اگر در کار مانده: هر روز  90بار یاقریب یا مجیب یا مدنی کل شی قریة((52))
بسم الله الرحمن الرحیم
31= جهد دفع برص و جذام به مشک و زعفران نوشته همراه داشته باش: و آیه لهم الارض المیتة احییناها و اخرجنا منها حبا  فمنه یاکلون
32= جهد عقدالاسان نوشته زیر سنگ گران نهدا: وجعلنا فیها جنات من نخیل و اعناب و فجرنا فیها من العیون لیاکلو من ثمره و ما عملته ایدهیم افلا یشکرون
33= جهت رفع فشار قبر در جامه میت نویسند: سبحان الذی خلق الا
«کتاب الرّجال»
فیسلمان الفارسی
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفصل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن إبراهیم بن عبد الحمید ، عن أبی بصیر ، قال ، قلت لأبی عبداللّه‏: ارتدّ النّاسإلاّ ثلاثة: أبوذر، و سلمان، و المقداد، قال ، فقال أبو عبداللّه‏ علیه السلام : فأین أبو ساسان و أبو عمرةالأنصاری(1) ؟
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفضل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن وهیب بن حفص ، عن ابى بصیر، عن أبی جعفر علیه السلام ،
متن وصیت نامه شهید دهقان

بسم الله الرحمن الرحیم
"وفدیناه بذبح عظیم" و او را به قربانی بزرگی بازخریدیم. سوره مبارکه صافات آیه ۱۰۷
اینجانب
محمدرضا دهقان امیری فرزند علی در سلامت کامل روانی و جسمی و در آرامش
کامل شهادت می دهم به یگانگی حضرت حق و شهادت می دهم به دین مبین اسلام و
قرآن و نبوت خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) و امامت امیرالمومنین حیدر کرار
علی ابن ابی طالب(ع) و یازده فرزند ایشان که آخرینشان حضرت حجت قائم آل
محمد(عج) برپا کننده عدل علوی د
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
برای اینکه زندگی‌ام حساب و کتاب داشته باشد، خودم را سنجاق کردم به یک مرجع تقلید. بقیه سنجاق کردند به روزمرگی‌ها و هوس دل و بوی پول. به قول رضا امیرخوانی تا اسم پول می‌آیند، همه سجده‌ی واجب می‌روند. راه و روشم متفاوت شد. شد مثل مجیر که چند سال اصلا به چشمم نمی‌آمد. حالا که سمت خدا می‌رفتم، هر چند قدم می‌ایستادم که ببینم مجیر پایش را کجا گذاشته و از کدام راه رفته، من هم همان جا بگذارم. گذشت و گذشت تا امروز. از مادربزرگ و عمه و عمو و دایی و خاله
برداشت از رفتار اقتصادی در قرآن502- پشت کنندگان به حقیقت (آیه 25 و26 سوره محمّد صلی الله علیه و آله) در آیات 25 و26 سوره شریفه محمّد (صلی الله علیه و آله و سلّم)، به کسانی که بعد از روشن شدن راه هدایت به آن پشت کردند، شیطان رفتار بدشان را در نظرشان خوب جلوه داده و آنان را فریفته است، به دلیل اینکه این مرتدان به افراد مخالف دستورات الهی گفتند در برخی موارد از شما پیروی می کنیم. ۲۵- إِنَّ الَّذِینَ ارْتَدُّوا عَلى أَدْبارِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ
 
   
پرسش: مدتی است که حس می کنم خداوند به من توجهی ندارد. در زندگی خیلی شکست خوردم و امیدی به آینده ندارم. نشاط و شادی در زندگی من نیست و پر از اضطراب و ترس شده ام. احساس می کنم این سرنوشت من است و دعاهای خودم و دیگران در این مورد فایده ای ندارد. چند باری خواستم نماز را ترک کنم ولی باز به خدا فرصت دادم که خودش را ثابت کند؛ ولی اتفاقی نیفتاد. از این چرخه خسته شدم.
 
 
 
پاسخ: ناراحتی و احساس ناامیدیِ شما همراهِ گرامی کاملا قابل درک است. همه ی ما در ب
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.

فعلا قصد نداریم ب اینه
یکی از ماجراهای اسرار آمیز قرآن حکیم داستان ذی القرنین است.
پیامبری ک ذو قرن بود؛ صاحب دو نیمه. صاحب دو دوره؛ دو عصر؛ صاحب دو عالم.
و حضرت وصیّ مولا امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ی البیان فرمود: « أنا ذوالقرنین » ذوالقرنین منم.
.
.
حضرت ذی القرنین سه سفر داشت؛ سه سیر:
{ حتی إذا بلغ معرب الشّمس }؛ وقتی ب غروبگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ مطلع الشّمس }؛ وقتی ب طلوعگاه شمس رسید.
{ حتّی إذا بلغ بین السّدّین }؛ وقتی بین دو سد رسید.

فعلا قصد نداریم ب اینه
شک کرده بودند علی قاری، چگونه اینقدر دقیق آر پی جی می زند و گلوله آن اغلب به هدف اصابت می کند؟ او کجا آموزش دیده و چطور این قدر به کارش مسلط است؟ اصلا به قیافه این جوان محجوب و کم حرف و آرام نمی آید که اینطور در کارش مهارت داشته باشد. زیرنظرش گرفتند. دیدند این شهید بزرگوار در گوشه ای خلوت، موشک آرپی جی را بغل می گیرد، آرام و با حوصله رویش می نویسد: و ما رمیت اذ رمیت، ولکن الله رمی. زیر لب نجوایی می کند و ... یاعلی.
معروف است بعد از ورود تانک های تی 72
شک کرده بودند علی قاری، چگونه اینقدر دقیق آر پی جی می زند و گلوله آن اغلب به هدف اصابت می کند؟ او کجا آموزش دیده و چطور این قدر به کارش مسلط است؟ اصلا به قیافه این جوان محجوب و کم حرف و آرام نمی آید که اینطور در کارش مهارت داشته باشد. زیرنظرش گرفتند. دیدند این شهید بزرگوار در گوشه ای خلوت، موشک آرپی جی را بغل می گیرد، آرام و با حوصله رویش می نویسد: و ما رمیت اذ رمیت، ولکن الله رمی. زیر لب نجوایی می کند و ... یاعلی.
معروف است بعد از ورود تانک های تی 72
ابلیس اولین بیعت‌کننده با ابی بکر
ثقه الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
٥٤١- علی بن إبراهیم، عن أبیه، عن حماد بن عیسى، عن إبراهیم بن عمر الیمانی، عن سلیم بن قیس الهلالی قال: سمعت سلمان الفارسی رضی الله عنه یقول: لما قبض رسول الله (صلى الله علیه وآله) وصنع الناس ما صنعوا وخاصم أبو بكر وعمر وأبو عبیدة بن الجراح الأنصار فخصموهم بحجة علی (علیه السلام) قالوا: یا معشر الأنصار قریش أحق بالامر منكم لان رسول الله (صلى الله علیه وآله) م
 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم :اَلصَّدَقَةُ بِعَشرَةٍ وَ القَرضُ بِثَمانِیَةَ عَشرَ وَ صِلَةُ الاِخوانِ بِعِشرینَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ بِاَربَعَةٍ وَ عِشرینَ؛صدقه دادن، ده حسنه، قرض دادن، هجده حسنه، رابطه با برادران [دینى‏]، بیست حسنه و صله رحم، بیست و چهار حسنه دارد.کافى(ط-الاسلامیه) ج4، ص10
امام على علیه السلام :کَفِّروا ذُنوبَکُم وَ تَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّکُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ؛  با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پا
 پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم :اَلصَّدَقَةُ بِعَشرَةٍ وَ القَرضُ بِثَمانِیَةَ عَشرَ وَ صِلَةُ الاِخوانِ بِعِشرینَ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ بِاَربَعَةٍ وَ عِشرینَ؛صدقه دادن، ده حسنه، قرض دادن، هجده حسنه، رابطه با برادران [دینى‏]، بیست حسنه و صله رحم، بیست و چهار حسنه دارد.کافى(ط-الاسلامیه) ج4، ص10
امام على علیه السلام :کَفِّروا ذُنوبَکُم وَ تَحَبَّبوا اِلى‏ رَبِّکُم بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ؛  با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پا
 
 
اشموئیل نبی (ع) از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل است و بارگاه او در شهرستان ساوه و در یازده کیلومتری جاده بوئین زهرا قرار گرفته است.
حضرت سموئیل کیست؟اشموئیل (شموئیل، سموئیل) یکی از پیامبران، از خاندان لاوی بود که برای راهنمایی و نجات بنی اسرائیل بعد از شکست خوردن آنها بدست فلسطینیان، فرستاده شد. در زمان چهل سال ستم و سختی، توانست تا حدودی به وضعیت سیاسی بنی اسرائیل سر و سامانی بدهد و اکثر آنها را از بت‌پرستی و انحراف باز دارد.زندگینامه حضرت
زندگینامه حضرت اشموئیل
 
اشموئیل نبی (ع) از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل است و بارگاه او در شهرستان ساوه و در یازده کیلومتری جاده بوئین زهرا قرار گرفته است.
حضرت سموئیل کیست؟اشموئیل (شموئیل، سموئیل) یکی از پیامبران، از خاندان لاوی بود که برای راهنمایی و نجات بنی اسرائیل بعد از شکست خوردن آنها بدست فلسطینیان، فرستاده شد. در زمان چهل سال ستم و سختی، توانست تا حدودی به وضعیت سیاسی بنی اسرائیل سر و سامانی بدهد و اکثر آنها را از بت‌پرستی و انحراف ب
زندگینامه حضرت اشموئیل
 
اشموئیل نبی (ع) از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل است و بارگاه او در شهرستان ساوه و در یازده کیلومتری جاده بوئین زهرا قرار گرفته است.
حضرت سموئیل کیست؟اشموئیل (شموئیل، سموئیل) یکی از پیامبران، از خاندان لاوی بود که برای راهنمایی و نجات بنی اسرائیل بعد از شکست خوردن آنها بدست فلسطینیان، فرستاده شد. در زمان چهل سال ستم و سختی، توانست تا حدودی به وضعیت سیاسی بنی اسرائیل سر و سامانی بدهد و اکثر آنها را از بت‌پرستی و انحراف ب
.
اخیرا به نقد قابل تأملی از دکتر گلشنی برخورد کردم و همچنین تعریف ایشان از منش شهید صدر... احساس کردم حرف نگفته‌ی بخشی از دانشجویان (از جمله حقیر) و شاید بعضی از طلاب و البته با درجات مختلف باشد:
«...نکته‌ی مهم دیگر جاذبه‌ی شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و ف
.
اخیرا به نقد قابل تأملی از دکتر گلشنی برخورد کردم و همچنین تعریف ایشان از منش شهید صدر... احساس کردم حرف نگفته‌ی بخشی از دانشجویان (از جمله خودم!!) و شاید بعضی از طلاب و البته با درجات مختلف باشد:
«...نکته‌ی مهم دیگر جاذبه‌ی شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و
.
اخیرا به نقد قابل تأملی از دکتر گلشنی برخورد کردم و همچنین تعریف ایشان از منش شهید صدر... احساس کردم حرف نگفته‌ی بخشی از دانشجویان (از جمله حقیر) و شاید بعضی از طلاب و البته با درجات مختلف باشد:
«...نکته‌ی مهم دیگر جاذبه‌ی شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و ف
اهلی کردن انسان بمراتب بسیار سخت تر از
اهلی کردن حیوانات است .

زیرا انسان عقل حسابگر و احساسات پرشوری
برای تخیل ورزیدن و بلند پروازی های وسیعی برای گریز از محدودیت و توهم ژرف و پویایی
برای رهایی خود دارد.
گمانم براین است که انسان اهلی اشرف موجودات
گیتی است.
وانسان اهلی نشده از جانوران دیگر پایین
تر ودد منش تر است.
أُولَٰئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ
أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ الأعراف: ١٧٩
 انسان اهلی دل و کالبد و رفتارش سرزمین
.
اخیرا به نقد قابل تأملی از دکتر گلشنی برخورد کردم و همچنین تعریف ایشان از منش شهید صدر... احساس کردم حرف نگفته‌ی بخشی از دانشجویان (از جمله حقیر) و شاید بعضی از طلاب و البته با درجات مختلف باشد:
«...نکته‌ی مهم دیگر جاذبه‌ی شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و ف
.
اخیرا به نقد قابل تأملی از دکتر گلشنی برخورد کردم و همچنین تعریف ایشان از منش شهید صدر... احساس کردم حرف نگفته‌ی بخشی از دانشجویان (از جمله حقیر) و شاید بعضی از طلاب و البته با درجات مختلف باشد:
«...نکته‌ی مهم دیگر جاذبه‌ی شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و ف
 
 
اهلی کردن انسان بمراتب بسیار سخت تر از اهلی کردن حیوانات است .
زیرا انسان عقل حسابگر و احساسات پرشوری برای تخیل ورزیدن و بلند پروازی های وسیعی برای گریز از محدودیت و توهم ژرف و پویایی برای رهایی خود دارد.
گمانم براین است که انسان اهلی اشرف موجودات گیتی است.
وانسان اهلی نشده از جانوران دیگر پایین تر ودد منش تر است.
أُولَٰئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَٰئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ الأعراف: ١٧٩
 انسان اهلی دل و کالبد و رفتارش سرزم
امروز رفتیم سرزمین موج‌های آبی. خیلی هم یاد سپیدار عزیزم بودم. حیف که بچه‌ها دست و پام رو بستند وگرنه دوست دارم ببینمش. میدونم ممکنه بدقول بشم چون با وجود بچه‌ها همش تو عجله‌ام و نگران بچه‌ها.
حدود ۴ ساعت تو سرزمین موج‌های آبی بودیم و من فقط ۴ تا چیز رو امتحان کردم از بس فاطمه‌زهرا اذیت کرد. بهانه من رو می‌گرفت و گریه می‌کرد میگفت نرو. هربار هم مشکلش یه چیزی بود... مهم نیست حالا اینا :)
رفتم سقوط آزاد. واقعا به نظرم مسخره اومد. اصلا ترس نداشت.
.
اخیرا به نقد قابل تأملی از دکتر گلشنی برخورد کردم و همچنین تعریف ایشان از منش شهید صدر... احساس کردم حرف نگفته‌ی بخشی از دانشجویان (از جمله حقیر) و شاید بعضی از طلاب و البته با درجات مختلف باشد:
«...نکته‌ی مهم دیگر جاذبه‌ی شهید صدر بود. الان نه در حوزه ها و نه در دانشگاه های ما جاذبه نیست. در سوئد با یک شخص لیبیایی ملاقات داشتم که می‌گفت در عراق با آیت الله صدر ملاقات و مباحثه داشتم. این شخص آن قدر تحت تأثیر شهید صدر در آن ملاقات قرار می گیرد و ف
اخیراً دیدم کانالی تلگرامی از شیخ محمّدهادی یوسفی غروی (مجموعه مصاحبه‌ها:386-388)
داستان عجیبی نقل کرده است:

«نمونه‌ای دیگر از احترام امیرالمؤمنین(ع) به کفار، اینکه قبیلۀ بنی کلاب
از جمله قبایل عربی بودند که پیش از اسلام به عراق و بین النهرینِ دجله و فرات آمده
و مستقر شده بودند، و بعد که اسلام به عراق و کوفه رسید بخشی از این قبیله به کوفه
آمدند. پس از ورود اسلام به عراق، شَمِر بن ذی الجوشن که از بنی کلاب بود دست از مسیحیت
برداشت و مسلمان شد اما
جوان در قرآن کریم
نویسنده: بهزاد کاظمى

قرآن دریاى ژرفى از حقایق و معارف است که هیچ غواصى را یاراى دستیابى به عمق و ژرفاى آن نیست مگر پیامبران الهى و امامان معصوم (ع). و مجموعه اى گرانبها از برنامه ها و درس ها وعبرت هاى زندگى ساز است که هرکس به قدر ظرفیت وجودى خویش و آمادگى روحى اش از آن بهره مى گیرد و عطش کمال خواهى خود را با آب حیات آیات آن فرو مى نشاند. براى آنان که بخواهند و روح خود را آماده دریافت و پذیرش حق سازند، همه چیز در قرآن هست، چرا که
بسم اللّه الرحمن الرحیم
 قل اوحى الى انه استمع نفر من الجن فقالوا انا سمعنا قرانا عجبا
وَإِذْ صَرَفْنَا إِلَیْکَ نَفَرًا مِنَ الْجِنِّ یَسْتَمِعُونَ الْقُرْآنَ فَلَمَّا حَضَرُوهُ قَالُوا أَنْصِتُوا فَلَمَّا قُضِیَ وَلَّوْا إِلَى قَوْمِهِمْ مُنْذِرِینَ (29) احقاف
 
قَالُوا یَا قَوْمَنَا إِنَّا سَمِعْنَا کِتَابًا أُنْزِلَ مِنْ بَعْدِ مُوسَى مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ وَإِلَى طَرِیقٍ مُسْتَقِیمٍ (30) احق
تفکر است. یعنی ما سعی می‌کنیم چند کار را در آن واحد انجام دهیم. احساسات، اطلاعات، منطق، امید و خلاقیت همگی درهم می‌آمیزند. این کار مثل بلند کردن چند هندوانه با یک دست است. (دوبونو، ایزدی‌فر،۱۳۷۸،۱۴)
۲-۱-۱) ضرورت اندیشیدن از دیدگاه قرآن و روایات
یکی از اصول تعلیمات قرآن کریم دعوت به تفکر و تدبر است. تفکر در مخلوقات خدا برای پی‌بردن به رازها و اسرار آفرینش، تفکر در احوال و اعمال خویش برای انجام صحیح وظایف، تفکر در تاریخ و زندگی‌ مردمان گذشته
اللّهمّ صلّ علیٰ ولیّک علیّ بن محمّد الهادی
النّقیّ سلاماً دائماً بدوام عزّک و سلطانک.
امام خامنه ای
شهادت حضرت امام هادی (سلام‌اللّه‌علیه)
را تسلیت عرض میکنم. این امام بزرگوار در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ
(علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط
به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان
کرده‌اند. زیارت جامعه‌ی کبیره، از این بزرگوار است؛
 خاطرات امام خامنه ای از دوران دفاع مقدس

نویسندگان: جواد میرزاحسینی و حسین اکبری

محل استقرار ما در این هشت، نه ماهی که در منطقه‌ عملیات بودم، «اهواز» بود،‌نه« آبادان» یعنی اواسط مهر ماه به منطقه رفتم ( مهر ماه 59 تا اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد‌60) یک ماه بعدش حادثه‌ مجروح شدن من پیش آمد که دیگر نتوانستم بروم. یعنی حدود هشت، نه ماه، بودن من در منطقه‌ جنگی، طول کشید. حدود پانزده روز بعد از شروع عملیات بود که ما به منطقه رفتیم. اول می‌خواستم

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فتوشاپ کار